Chapter

Masacrarea delfinilor Calderon

Important! Imaginile următoare sunt şocante, în mod real! Persoanele care nu suportă scene de mare cruzime sunt rugate să NU le privească. Din acest motiv, fotografiile vor fi postate numai după invitaţia de a citi mai departe. Vă mulţumesc pentru înţelegere.

Am citit plin de indignare acest mesaj primit de curând de la nişte prieteni:

“Desi pare incredibil, anual, acest masacru brutal si sangeros se petrece in Insulele Feroe, care apartin Danemarcei. Danemarca, o tara care se presupune a fi civilizata. Prea putine persoane din lume au cunostinta despre acest eveniment oribil si lipsit de sensibilitate, care se repeta an de an. Acest crunt masacru este opera unor tineri care participa la el pentru a demonstra ca au devenit adulti (!!). Este absolut incredibil ca nu se poate face nimic pentru ca aceasta barbarie sa inceteze. O barbarie savarsita impotriva lui “Calderon”, un delfin extrem de inteligent, care obisnuieste sa se apropie de oameni din curiozitate. Trimiteti acest mesaj tuturor cunostintelor! RUSINE DANEMARCEI!”

Ok, eu am redat în întregime mesajul şi nu sunt de acord cu afirmaţia globală “Ruşine Danemarcei!”, dimpotrivă. Danemarca este o ţară cu adevarat democratică, unde se întamplă lucruri extrem de civilizate, aş zice de invidiat. Exceptand aceasta remarcă (desigur izvorâtă din raţiuni emoţionale), mă alatur însă celor care condamnă masacrarea aberantă a acestor animale atât de inteligente şi de rafinate, numite delfini.

Pentru a vedea imaginile, vă rog să daţi clic pe

65 Comments ↓

65 Responses to “Masacrarea delfinilor Calderon”

  1. lumi November 18, 2008 at 3:04 pm #

    exista si imagini video.in timp ce-i omoara.
    dar la ce bun sa le facem publicitate?
    have a nice day!

    lumi a scris pe blogul său big boy shirt

  2. Mihai November 18, 2008 at 3:12 pm #

    In primul rand conteaza ideea de a fi solidari, cat mai multi dintre noi, pentru a-i opri! Nu poti sa stai indiferent daca vezi in direct crime, violuri, talharii etc. fara a apela la autoritati, la organizatii internationale (in cazul asta pentru protectia animalelor). Daca de ex. vorbim pe fatza impotriva neo-fascismului, nu inseamna ca ii facem publicitate, ci ca incercam sa oprim acest teribil flagel. Imi pare rau, chiar nu pot sa am a nice day, vorbind cu calm despre niste cretini psihopati care omoara delfini, ci dimpotriva, ma asociez celor care incearca sa-i opreasca.

  3. Sebastian November 18, 2008 at 3:44 pm #

    Of cât de ușor pot fi oamenii manipulați…
    1. Acele animale NU sunt sacrificate din cauza unui ritual, ci pentru a fi consumate.
    2. Nu doar tinerii participă la masacru, ci oricine dorește.
    3. Ai fost de curând într-un abator românesc? Ai fi văzut imagini mult mai șocante…
    Daca ai răbdare citește articolul BBC sau articolul Wikipedia despre acest subiect pentru a te convinge că ceea ce ai scris tu azi nu a fost verificat…

  4. Mihai November 18, 2008 at 4:05 pm #

    @sebastian: Am vazut de curand o reclama la calitatea produselor McDonald, in care argumentul suprem era prospetimea si calitatea carnii de vita. Scenariul era totusi de-a dreptul crud: niste vaci in grajd, cu privirea lor blajina, deveneau in cateva clipe carne de consum, care se toca sub ochii nostri si devenea pasta pt hamburgeri. Iti dai seama ca nu sunt atat de puritan incat sa nu inteleg ca asta e mersul tehnologic, mai ales ca mananc si eu ca tot omu hamburgeri din cand in cand. Numai ca subliminal se fac legaturi crude, sangeroase, chiar oribile, intre nevoia si placerea de a manca a omului, si tehnica uciderii si tocatului carnii. Cu alte cuvinte, chiar daca delfinii erau sacrificati pt consum, scena e atat de sangeroasa incat imi da fiori. In plus, eu care am scris cu admiratie despre fascinanta inteligenta a delfinilor inca de pe vremea cand eram student, am o sensibilitate sporita cand e vorba despre aceste fiinte care dupa parerea mea sunt in anumite privinte net superioare oamenilor.

  5. Mihai November 18, 2008 at 4:17 pm #

    @sebastian: P.S. In articolul BBC pe care mi l-ai recomandat, se specifica : “But to animal rights activists, the kill is cruel and unnecessary.” Asa o fi, probabil ca activistii in domeniu mai si exagereaza. Nu ma indoiesc ca e vorba si de manipulare, ai dreptate. Dar secolul XXI in care de-abia am pasit as spera eu sa fie unul mai intelept privitor la resursele planetei, la eco-sisteme in general, la toleranta si drepturile egale ale tuturor fiintelor de a vietui, cata vreme nu sunt o primejdie pentru sanatatea sau viata altora.

  6. laura November 18, 2008 at 7:35 pm #

    Tot de la o prietena am primit si eu aceste imagini cu acelasi titlu.E cumplit sa vezi asa ceva indiferent in ce scop se “practica”.Iar delfinii…te poti uita la ei,la mutrisoara lor,in ochii lor fara sa vibrezi?
    Sint o minune,iti vine sa-i iei in brate si sa fugi cu ei.In San Diego,la SeaWorld la bazinul cu delfini ne despartea un parapet de sticla,doamne ce minunat a fost sa-i vad atit de aproape,sa le vorbesc si chiar sa la cer sa vina sa le dau un pupic prin sticla,lucru ce-l si faceau si parca rizind….!Nu am cuvinte de dragoste la adresa lor atit de mult imi plac,ii iubesc de-a dreptul.Binee zici Nelu,ne sint mult superioare in anumite privinte!

  7. genius November 18, 2008 at 9:51 pm #

    Am vazut si eu cum se taie un porc, de exemplu. Sau am vazut cum se taie o gaina, un sobolan pentru consum (asta la tv) si in general am vazut cam care sunt etapele prin care trece animalu’ de la stadiul de fiinta vie pana la tocatura pentru mici si chiftele. Mai stiu un lucru, se incearca pe cat posibil diminurea suferintei respectivului animal, acum porcii se electrocuteaza, caii se impusca, gainei i se ia gatu’ in doua secunde, si chiar si atunci cand i se lua beregata, porcu nu suferea mai mult de cateva secunde. Ok, delfinii astia or fi ei folositi pentru consum, nu zic nu, ca ma gandesc ca nu e nimeni cretin sa omoare atata viata doar din disctractie, intreb chiar nu se poate o moarte scurta? Chiar e nevoie de macelul asta? La ce bun?
    Daca ar fi un lucru organizat, ma gandesc a ar trebui prinsi in custi, dusi la centre speciale si aplicata o moarte rapida, adica electrosoc. Nu un macel in toata regula. Halal oameni, halal natiune aia de permite asa ceva. La naiba, cat i-ar costa sa faca un centru specializat pentru asa ceva? Si mai ales, de ce nu se implica nicio organizatie pentru protectia animalelor? Imi aduce aminte de niste imagini infioratoare cu niste caini parliti pentru a fi mai apoi gatiti. Groaznic.

  8. Mihai November 18, 2008 at 10:50 pm #

    @laura: Am vazut mai demult un documentar facut de Robin Williams, cunoscutul artist, despre si cu delfini, atat de emotionant, incat m-am hotarat, ca replica la masacrul prezentat azi, sa-l postez chiar acum. Sigur ca delfinii sunt fiinte minunate si sunt inzestrati cu calitati superioare noua! :)
    @genius: Pai, ca sa fiu sincer, ai punctat ceea ce si pe mine ma socheaza: de ce sa fie un adevarat “spectacol” macelarirea animalelor? Ca sa aratam ca suntem inca in era primitiva a omenirii? In plus, exista animale care nu ar trebui sa fie sacrificate, fie macar si “numai” pentru ideea de respect. Delfinii reprezinta, as zice, un fel de civilizatie si chiar o cultura aparte. Deocamdata noua nu ne este accesibil sa le intelegem (fiind in zona spiritualului, extrasenzorialului etc.). Cand omenirea va intelege ce mesaje speciale poarta delfinii, ii va fi rusine de ideea ca i-au omorat atat de crud si de absurd si sunt absolut convins ca le va cere chiar iertare… Stii care e ironia sortii? Delfinii ii vor ierta pe oameni, sunt absolut convins, in cel mai senin mod cu putinta. Prima lectie pe care ar trebui sa o invatam de la ei este: bucura-te de libertatea si frumusetea vietii, neconditionat de bunurile materiale, evolutia stiintei si tehnicii etc. Exista ceva minunat de frumos chiar in mintea omului. Numai ca omul inca nu a descoperit ce anume :)

  9. vergi November 18, 2008 at 11:14 pm #

    este cumplit si ma mir ca se intimpla asemenea lucruri, cind in tot vestul nu se vorbeste decit de salvarea animalelor! nu stiu de ce se fac asemenea lucruri, sigur , in abatoare se intimla scene mai cumplite, dar macar, nu in vazul lumii, vorba aia , nu vezi, nu te doare! se intimpla acolo! de ce sa faci public un asemenea masacru? eu iubesc delfinii, sint cu adevarat niste animale minunate, ajuta la vindecarea copiilor, de ce sa ii ucizi? nu uit, ca intr-un drum din Gibraltar in Maroc am fost urmariti tot timpul de delfini, a fost un spectacol maret!

  10. Mihai November 18, 2008 at 11:27 pm #

    @vergi: Probabil ca din ratiuni economico-financiare necunoscute noua, carnea delfinilor o fi la mare cautare. Daca vrei sa vezi un documentar frumos pe tema inteligentei delfinilor, uita-te la postarea mea de azi, cu Robin Williams :)

  11. teodorescu November 19, 2008 at 6:45 pm #

    nu se poate asa ceva…apoi se plang ca dispar speciile…cum poti sa omori un delfin ca se apropie de om din curiozitate????daca tot vor sa demonstreze ca sunt barbati…desi dupa cum se comporta ei ar trebui sa fie pe cale de disparitie,sa omoare rechini…nu delfinii care se apropie…

  12. Cristina November 19, 2008 at 10:06 pm #

    Orice se presupune ca ar fi finalul e acelasi: asistam la un masacru. De ce nimeni nu se opune? Poate fiindca tara se numeste Danemarca. Daca era Romania nu se mai gasea ingaduinta. Protectia animalelor nu functioneaza acolo?

    Cristina a scris pe blogul său O zi splendidă la Antibes

  13. Mihai November 19, 2008 at 11:31 pm #

    @teodorescu: Nu exista un raspuns la intrebarea ta. Cam ce suflet trebuie sa ai ca sa fii partas la un macel, fie ca omori (in masa, cu mare “vitejie”) porci, gaini, iepuri sau delfini? Probabil ca trebuie sa fii fara suflet. Atat.
    @cristina: Exista tot felul de organizatii pentru protectia animalelor, numai ca acestor tipi care participa la masacrarea delfinilor se pare ca le pasa mai mult de ideea de hrana si, de ce nu, de distractie. Mare pacat! :(

  14. Aldea Cristina December 4, 2008 at 6:32 pm #

    O R I B I L

  15. Aldea Cristina December 4, 2008 at 6:33 pm #

    Intr-o societate civilizata nu se poate intampla asa ceva. E de nedescris sentimentul asta de neputinta. Bietii delfini…

  16. Mihai December 4, 2008 at 10:00 pm #

    @Aldea Cristina: Bine-ai venit pe blogul meu, Cristina! :) Pe de alta parte, imi pare rau ca tocmai acest subiect trist te-a adus aici, dar sper ca pe viitor sa ne mai vizitezi, pe mine si pe prietenii mei. Oricum, ca e vorba de corride, sau de vite de la abator sau orice alt macel in masa al unor vietuitoare, e imposibil sa nu te gandesti cat de oribil e faptul ca ne hranim producand suferinta suprema a altora. Ai zice: asta e viata!u stiu ce sa zic, una e sa fii dependent de proteine, alta e sa te mandresti ca ai casapit un animal! :(

  17. Achille December 9, 2008 at 6:36 pm #

    @sebastian – Mi-e mila de tien ca poti gandi asa si poti trata aceasta atrocitate cu atata seninatate. Probabil ca si datorita reactiilor de genul asta suntem cotropiti si inconjurati de violenta.
    Nu putem aprecia cu aceeasi unitate de masura sacrificarea pentru consum a unui animal crescut pentru asta (desi si in acest caz conteaza modul in care este facuta) cu asasinarea – DA !!! – delfinilor, care sunt FIINTE INTELIGENTE, fapt de care nu se mai indoieste nici o persoana rationala.
    Parerea mea e ca daca doar comentam pe bloguri si ne lamentam, noi, cei care deplangem aceasta barbarie crunta, nu vom rezolva aproape nimic.
    Trebuie sa militam mai activ, macar prin semnarea petitiei deschise pe http://www.thepetitionsite.com

  18. Denisa January 20, 2009 at 2:35 am #

    de ce? de ce ar face un om normal asa ceva?? ma depaseste..

  19. Mihai January 20, 2009 at 3:57 pm #

    @denisa: Orice tip de masacru nu are justificare, in planul normalitatii. Daca omul a devenit si vanator de-a lungul istoriei sale vechi, a fost numai din necesitatea de a se hrani. Dar in nici un caz ideea de hrana nu poate justifica oroarea masacrarii animalelor. Desi pare a fi la fel de crud, una e ideea de abator, dictata din nou de necesitatea hranirii si alta e “placerea”, “bucuria”, “curajul” de a macelari mii de delfini sau balene.

  20. romeo March 5, 2009 at 3:22 pm #

    ma frailor, pai cat de democrata e Danemarca, ati vazut la noi in marea neagra asa masacru?? au fost f rar unele accidente dar nu ceea ce vad aici… Ma gandeam la cei care-i vad aici ucigand… “Democratii” astia amintesc de oamenii pesterilor…

  21. Mihai March 5, 2009 at 11:03 pm #

    @romeo: Sincer, nu e de inteles (omeneste vorbind) ceea ce se vede in imagini, asa ca ai perfecta dreptate, par a fi asemeni oamenilor din preistorie care se luptau pentru supravietuire si erau fericiti ca au gasit, in sfarsit, mancare! :(

  22. L0k3 May 11, 2009 at 10:19 pm #

    kta minte iti trebuie sa fc una k asta? nu sunt si ele animalutze? sa le dea dumnezeu o soarta cum o fc si ei pe a altora

  23. Mihai May 11, 2009 at 10:26 pm #

    @L0k3: Nu au nici un pic de minte, probabil ca au doar instincte primare, sub-umane :(

    Mihai a scris pe blogul său Twitter

  24. Elu May 13, 2009 at 11:14 am #

    Uite aici un link http://www.petitiononline.com/Dolphend/petition.html cu PETITIA!

    Haideti sa o semnam si s-o dam mai departe,poate se rezolva ceva!

  25. Stamate Geanina May 19, 2009 at 10:27 am #

    Acesti oameni nu numai k nu au suflet, dar nu au nici ratiune. Cu siguranta au o problema. Vor sa-si demonstreze barbatia intr-un mod gresit. Probabil k e singurul mod in care isi pot demonstra forta fizica. Aceste fiinte gingase nu sunt periculoase. Din contra: sunt inteligente si trebuie pretuite. Prin actul lor de prostie omeneasca curge sangele acestor dragalasenii. oribil!!!

  26. Mihai May 22, 2009 at 12:53 pm #

    Am inteles ca e un fel de ritual traditional, dar, cu toate astea, e o cruzime care nu se justifica in sec. XXI

  27. vergi May 22, 2009 at 1:22 pm #

    Nici eu nu inteleg acest fenomen, atat de plin de cruzime si il condamn din tot sufletul

    vergi a scris pe blogul său Asa a fost de ziua mea

  28. Mihai May 27, 2009 at 12:13 am #

    @vergi: Iti dai seama ca un act atat de crud nu poate fi decat condamnabil!

  29. Marian May 29, 2009 at 11:11 am #

    Eu numesc asta genocid, ce daca victimele nu sunt oameni? Dupa cum se spunea mai sus, in unele privinte poate ca delfinii ne sunt superiori, asa ca este un genocid care trebuie oprit cu orice pret, acel masacru nu denota maturitate, ba total dimpotriva, un infantilism crunt, SUNT O RUSINE PT UMANITATE!
    Imi cer scuze pt remarcile acide insa nu ma pot abtine cand vad un asemenea masacru.

  30. Mihai May 29, 2009 at 12:07 pm #

    @marian: Nu tu trebuie sa-ti ceri scuze, asta e clar!

  31. Maru May 29, 2009 at 7:43 pm #

    Oamenii aceia ar trebuii dusi in larg si omorati, si lasati hrana pentru rechini, parerea mea

  32. Mihai May 29, 2009 at 11:17 pm #

    @maru: Sigur ca-ti inteleg indignarea chiar daca eu nu sunt adeptul ideii ca un rau poate fi corectat prin alt rau. Dar macar i-as obliga de ex. sa priveasca vreo cateva ore secvente din jurnalele de actualitati filmate in timpul razboiului, in lagarele de la Auschwitz.

  33. Lavinia July 6, 2009 at 3:03 pm #

    Iubesc delfinii,sunt cele mai gratioase animale…cele mai gingase.Nu pot sa cred ca asa ceva este permis in Danemarca,m-am ingrozit,pur si simplu,cand am vazut imaginile…sunt in stare de soc!De ce atata cruzime in lumea asta?DE CE???????????????

  34. Mihai July 6, 2009 at 4:35 pm #

    @lavinia: Nu avem explicatii omenesti pentru comportamentul de tip subuman! :(

  35. Gafencu October 20, 2009 at 6:30 pm #

    Eu lucrez la Agentia de Mediu si am trimis personal un mesaj autoritatilor guvernamentale -biroul primului ministru al insulelor Feroe pentru stoparea acestui ritual barbar. Problema e ca insulele aste fac parte din Regatul Danemarcei dar nu sunt membru UE, ca Danemarca.Ca atare nu intra sub incidenta Directivei Habitate a UE prin care cetaceele sunt declarate strict protejate prin anexa 4 a directivei. Daca insulele Feroe erau membru UE cu siguranta ar fi fost actionate in instanta la Curtea Europeana de Justitie si declansata procedura de INFRINGEMENT(amenda pe care statul o plateste pt nerespectarea obgligatiilor asumate prin tratatul de aderare. Fenomenul se intimpla deoarece cadrul legal cred ca o permite altfel paza de coasta nu cred ca ar tolera acest spectacol grotesc la care asista sute de oameni!!!!

  36. Mihai October 23, 2009 at 11:08 pm #

    Ma bucur ca ati comentat aici si m-as bucura si mai mult daca initiativa dvs. ar avea ecou! :)

  37. dan67 November 1, 2009 at 9:55 pm #

    acesti delfini nu sunt ucisi pentru consum. din 40-50 de exemplare ucise nu sunt consumate mai mult de 7-8. e vorba doar de placerea de a ucide, aici. Ei motiveaza ca au nevoie de carne si de asta fac aceste grozavii, insa magazinele lor sunt foarte bine aprovizionate, curentul electric este subventionat intr-o proportie foarte mare, si pe strazile lor intalnesti numai masini scumpe, BMW, Audi, Saab. Motivatia ca fac asta pt ca au nevoie de carne pica, e doar cruzime in forma pura.
    Dar, exista si o razbunare a delfinilor… concentratia de plumb in musculatura lor e foarte mare, datorita poluarii care este foarte mare in acea zona. Inutil sa va spun ca s-au constat intoxicatii cu plumb si la cei care au mancat delfini. Necazul este ca cea mai mare parte din ei se descompun pe plaja…

  38. Mihai November 1, 2009 at 11:19 pm #

    &dan67: E clar ca e vorba despre “vitejia” de a fi crud cu niste animale blande, lipsite de aparare. De ce nu incearca aceeasi “vitejie” cu rechinii?

  39. alexandra December 25, 2009 at 6:13 pm #

    chiar azi am vazut pe un post de televiziune o emisiune dupa o fapta adevarata cum niste persoane au inotat in larg si un rechin i-a detectat iar vreo 8 delfini i-au salvat..i-au inconjurat si nu l-au lasat pe rechin sa se apropie de ei…
    eu am ramas uimita cum din proprie initiativa au stiu ca acei oameni erau in pericol si ca au trebuit sa-i ajute…sunt animale foarte inteligente..pacat ca noi..oamenii…ne folosim de puterea pe care o detinem pentru a face rau…si nu sunt singurele animale carora le facem rau…am citit undeva ca in anii 1930 1931 au fost omorate 300.000 de balene albastre..azi mai sunt in jur de 2000…deci ca sa vezi cat suntem de rai…depinde de noi daca stim sa ne folosim de puterea si stiinta pe care o detinem si de care suntem constienti pentru a face bine sau pentru a distruge…doar ca distrugand animalele din jur…plantele…planeta…ne distrugem pe noi…pentru ca toate se leaga..doate au un rol in lumea asta….iar omul distruge… si cand o sa fie cutremure, uragane, furtuni si etc…o sa ne plangem sio sa ne intrebam de ce ni se intampla astea…ni se intampla pentru ca omul vrea sa detina controlul absolut..sa cucereasca universul…iar asta ne costa..sio sa ne coste in continuare…dar asta e…neo facem cu mana noastra…

  40. Mihai December 25, 2009 at 8:29 pm #

    @alexandra: Cat de multa dreptate ai! Delfinii sunt animale inteligente, e clar, as zice chiar ca se comporta “cu suflet”. Cu mult mai mult suflet decat multi dintre oameni :)

  41. ruxandra January 9, 2010 at 11:04 am #

    sunteti niste escroci ordinari!!!! cum ati putut sa le faceti asa ceva la mi de delfini. sunteti niste oameni fara creer!! niste porci ordinari!! voua var placea sa va omoare cineva? var placea? nu! escrocilor!!

  42. Mihai January 9, 2010 at 8:48 pm #

    @ruxandra: Asa e, sunt niste oameni fara inima! :(

  43. Vincent Vega March 5, 2010 at 8:43 am #

    O mana de descreierati ce sa mai zic …dar sa nu uitam ca omul de-a lungul istoriei a procedat la fel cu semenii lui…sa nu uitam inchizitia,nazismul,etc…..dar mai cu niste biete animale care nu se pot apara…si care din multe puncte de vedere ne sunt net superioare.Daca e adevarat si lumea se v-a “schimba” in 2012 sper ca rasa care va conduce acest pamant sa fie delfinii…o merita mai mult ca noi si cred ca v-or sti mai bine sa o faca decat noi.

  44. Mihai March 5, 2010 at 1:12 pm #

    @Vincent Vega: Atat de repede sa se schimbe lumea (2012)? Greu de crezut! :) Lumea nu se va schimba niciodata, radical, dar macar o cat de mica evolutie Umana ar fi de dorit. Delfinii sunt intr-atat de inteligenti incat nu numai ca nu ar accepta sa conduca lumea dar nu ar intelege nici macar rostul luptelor politice planetare.

  45. alexandra March 28, 2010 at 10:55 pm #

    desi europa este cel mai “batran” continent…suntem cu mult in urma celorlalti privind respectul fata de natura si animale ! imi este rusine ca traiesc pe un continent unde se intampla asemenea barbarii inutile !

  46. andreea_g April 15, 2010 at 10:52 am #

    nu va suparati , toti sunteti asa de indignati, dar nu faceti nimic. daca sunteti asa de suparati de ce nu intrati in organizatii de protectie a animalelor sau a tuturor fiintelor? sa incepeti prin a educa omul? incepeti cu romania , si cand o sa ajungem un exemplu o sa ne urmeze si altii chiar si acei ” barbari”

  47. Mihai April 16, 2010 at 11:22 pm #

    @andreea_g: Ai dreptate, ar trebui sa facem mai mult. Eu unul incerc sa fac educatie, nu neaparat printr-o organizatie, ci ca profesor. Dar trebuie intr-adevar sa facem mai mult.

  48. Andreea_Feroe July 2, 2010 at 10:06 pm #

    Va rog sa ma iertati, dar ati postat acest articol influentat fiind de un e-mail primit pe net, e-mail pe care l-am primit si eu cu ceva vremein urma. Cum imi petrec zilele de prin 2002 incoace chiar in insulele Feroe, una dintre imagini fiind chiar din capitala (cea cu cladirea acea inalta care este spitalul), as vrea totusi sa combat niste mari inexactitati prezentate drept “adevaruri” in mailul cu pricina. In primul si primul rand, nu este vorba despre delfini. Delfinii nu sunt foarte amatori de ape reci, iar insulele Feroe sunt ceva mai jos de cercul polar. Ceea ce vedeti in imaginile respective se cheama “pilot whales”, este un soi de balena de dimensiuni mici care se confunda cu foarte mare usurinta cu un delfin. Se face o afirmatie acolo cum ca “Acest crunt masacru este opera unor tineri care participa la el pentru a demonstra ca au devenit adulti ” – cat de gresita si rau-voitoare poate fi aceasta afirmatie! Ca sa intelegeti mai bine, am sa incerc sa explic pe indelete:

    Insulele Feroe sunt niste insule extrem de mici, cu o suprafata cultivabila nu mai mare de 100-150km2 (Bucurestiul are 228km2) unde nu creste ABSOLUT nimic si se cultiva doar fan, ceva cartofi si se cresc oi. Marea a fost si a ramas principala sursa de hrana a feroezilor. Ca fapt divers, acum 10 ani oamenii nici macar nu stiau ce este aceea o vanata, astazi una numai costa 5€! Si tot ca un fapt divers pentru acel comentator care spunea ca magazinele sunt pline: da, este foarte adevarat, dar atunci cand platesti 35€ pe un kilogram de carne, 2 €pe un ardei (unul,sa ne intelegem bine), 4-5€ pe o paine, atunci cand lasi 100€ fara prea mari eforturi pentru mancarea pe 3-4 zile, nu stiu cat de adevarata mai e afirmatia ca nu mai este nevoie si de alte surse de hrana, mai ales cand se traieste dintr-un salariu.

    Acest soi de balene face parte din bucataria traditionala feroeza, asa cum porcul face parte dintr-a noastra. Vanarea balenelor nu este un ritual, se poate numi cel mult traditie, iar modul in care se ucid balenele respective nu este barbaric desi pentru ochiul privitorului neobisnuit cu abatoarele in aer liber (pentru ca, intr-un final, despre asta e vorba) poate fi socant. Carligele acelea lungi pe care le vedeti in poze sunt boante, sunt special construite de un medic veterinar ca sa nu provoace durere inutila animalelor. Nu li se taie arterele, ci sira spinarii, ceea ce le omoara in foarte putine secunde. Se valorifica absolut TOT, pana si sangele (asta pentru comentatorul care afirma ca balenele sunt ucise de dragul de a ucide). Carnea este pusa de multe ori la sarat, la fel cum facem si noi cu porcul daca prisoseste. Nu avem unde depozita carcase de animale moarte,nu avem unde le arde, asa ca teoria cu folositul numai unui procent mic din balenele vanate cade,nimeni nu ucide inutil sau mai mult decat este necesar.

    Oamenii sunt curiosi, de aceea se si aduna pe maluri, ii puteti vedea in poze, dar asta nu ii face niste jigodii fara suflete, criminali nenorociti sau alte epitete citite in comentarii. Sunt intr-adevar oameni care isi iau si copiii, pentru ca multi dintre ei sunt foarte curiosi si insista, iar aici copiilor nu li se refuza nimic. Dar asta nu inseamna ca cei tineri sunt crescuti in spiritul lipsei de respect pentru viata in general si nici nu exista vreo traditie sau ritual care sa ceara ca tinerii sa omoare baleneca sa devina barbati!

    Imi pare rau ca asta se scrie despre insulele Feroe (pentru ca sunt un coltisor de rai) si imi pare rau ca aceasta prejudecata se perpetueaza fara sa se cunoasca adevarul din spatele acuzatiilor. Nu cred ca am vazut mai mult respect pentru natura ca aici si va rog sama credeti, trebuie sa raiesti intre ei, sa le cunosti istoria, viata foarte grea pe care au indurat-o de-a lungul timpului, ca sa intelegi si sa accepti acele cateva sute de balene care se omoara, din cand in cand, pentru mancare.

    Voi alegeti daca sa luati in serios sau nu pledoaria mea. M-am gandit insa sa ma “erijez” in “avocatul diavolului” si sa prezint problema si din punctul de vedere al unei romance care traieste intre ei, care este maritata cu unul dintre ei is care le cunoaste modul de viata mai bine decat un anonim care a aruncat un mail pe net. Medaliile au doua fete, mai mereu.

    Pentru cine este interesat sa afle mai multe informatii, pertinente de data aceasta, va ofer siteul oficial, oferit de autoritatile feroeze spre inormare. Si va asigur ca nimeni nu incearca sa faca situatia mai roza decat este nici sa ingroape adevarul: http://www.whaling.fo

  49. Andreea_Feroe July 2, 2010 at 10:12 pm #

    O mica adaugire: niciodata in 8 ani de zile nu am vazut carcase descompunandu-se pe plaja. Care plaja? Aceea de 50m lungime si 10 adancime din Torshavn? Ar insemna sa ne imbolnavim toti.

  50. Mihai July 3, 2010 at 9:07 am #

    @Andreea_Feroe: Am inteles perfect ceea ce mi-ati scris si sunt convins ca dvs, fiind atat de aproape de evenimentele reale din Feroe, stiti cel mai bine care este adevarul. Asemanarea cu taierea porcilor la noi, in abatoare, este si ea valida (dar numai pana la un punct). Trebuie sa intelegeti un lucru: daca toate tarile lumii (vorbesc de marile democratii) au ajuns la concluzia ca trebuie facut ceva pentru “indulcirea” suferintei animalelor sacrificate, inseamna ca gestul de ucidere este considerat si tratat cu-adevarat ca o problema morala (chiar daca noi mancam carnea animalelor, dupa aceea, ca sa supravietuim, la randul nostru). Va propun (cerandu-mi scuze anticipat) un exercitiu de imaginatie: sa spunem ca va aflati intr-un important supermarket de tip mall si ca undeva, in centrul lui, pe o distanta de aproximativ 25-30 de metri, sunt aduse zeci, sute de animale pt. sacrificat: vite, porci, oi, gaini, pesti etc. Si, in prezenta dvs., a copiilor foarte mici, a tuturor cumparatorilor, se incepe sacrificarea lor, live, cu uneltele inevitabile: cutite, satâre, topoare, fierastraie etc. Totul pe viu, deci. Auziti cumva si urletul acelor animale sacrificate? Atunci e si mai “bine”. Nu vreau sa continui acest oribil exercitiu de imaginatie, ca sa va protejez si pe dvs. si pe cititorii acestui blog. Credeti-ma, ati avea cosmare dupa aceea, toata viata. Ca sa inchei, desigur ca dupa tot macelul respectiv, in mall se va face curatenie desavarsita (ca sa nu ne imbolnavim) iar carnea, transata sub ochii nostri, se va pune la vanzare in caserole. Nu pot sa va dau dreptate, prin urmare, si o sa va spun de ce: admitand ca sacrificarea acelor mici balene se face pentru purul consum, imoral este tocmai faptul ca acest lucru se face ca la “spectacol”, live, in vazul tuturor. Chiar daca populatia este saraca, tot ar trebui gasit un loc special amenajat, foarte retras, chiar izolat, unde mai ales copiii sa nu aiba acces. Sa fie imprejmuit si, cu mijloace putine, sa fie ferit de privirile celor care voluntar sau nu, sunt participanti la aceste sacrificari. E mult de vorbit pe tema aceasta. Daca ii asculti pe cei care omoara elefanti sau tigri pe cale de disparitie, ti-ar spune cu lacrimi in ochi ca tot din cauza saraciei o fac. Eu unul, care va multumesc sincer pentru informatiile pe care mi le-ati dat (pentru ca deja privesc altfel problema), incerc sa va spun ca exista cateva minime legi morale care trebuiesc respectate, pentru ca altminteri ne vom intoarce cu incetul la omul cavernelor.

Leave a Reply

CommentLuv badge